Tarieven
Bij Mondzorg De Terp volgen wij de door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) vastgestelde tarieven voor mondzorg. Dit betekent dat onze tarieven voor tandheelkundige behandelingen altijd landelijk vastgelegd en gereguleerd zijn. Voor een volledig overzicht van de tarieven kunt u terecht op de website Mondzorgkosten.nl, waar tevens de betekenis van elke behandelcode uitgebreid wordt uitgelegd.
Vergoeding van behandelingen
Zekerheid over uw zorgkosten
De vergoedingen voor mondzorg kunnen variëren, afhankelijk van uw tandartsverzekering. Of u nu de tandarts of mondhygienist bezoekt, de tarieven blijven hetzelfde. De NZa stelt de tarieven vast op basis van de meest geschikte behandelaar voor de behandeling.
Tips voor vergoeding:
- Gebruik altijd de specifieke behandelcodes bij contact met uw verzekeraar voor een accurate vergoeding.
- De behandelcodes staan vermeld op uw factuur of behandelplan.
- De vergoedingen en codes kunnen jaarlijks wijzigen. Wij informeren u tijdig over veranderingen in tarieven en codes.
Kinderen (tot 18 jaar):
Gratis mondzorg voor kinderen
Voor kinderen wordt mondzorg (behalve orthodontie) volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Dit betekent dat u geen kosten maakt voor de zorg van uw kinderen bij ons.
Verantwoordelijkheid voor verzekering
U bent zelf verantwoordelijk voor de keuze van uw aanvullende tandartsverzekering. Wij raden aan om bij uw zorgverzekeraar te controleren wat er binnen uw polis wordt vergoed. De eigen bijdrage is niet van toepassing op mondzorg. Vanaf de eerste behandeling wordt er direct uit uw aanvullende verzekering vergoed.
Facturering en betaling
Indien u aanvullend verzekerd bent, factureren wij direct naar uw zorgverzekeraar. U ontvangt van ons op de mail of via de post een factuur voor het bedrag dat niet door uw verzekering wordt vergoed. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het belanden van mails in spam/ ongewenste mail.
Belangrijke informatie over facturering:
- Bij geen aanvullende verzekering verzoeken wij u direct te betalen aan de balie (pin of contant).
- Indien een betaling na 3 herinneringen uitblijft, sturen wij de factuur door naar een incassobureau (Medicas). Neem contact met ons op om dit te voorkomen.